Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-06-08 07:00

Spoty branży handlowej na Facebooku i YouTubie

Spoty branży handlowej na Facebooku i YouTubie

Ponad połowa polskich internautów oglądała spoty branży handlowej. Ikea, Zalando i Lidl to marki, których reklamy wideo online odtwarzało najwięcej użytkowników sieci. Najwięcej spotów zachęcających do zakupów zostało wyemitowanych na Facebooku, YouTubie i w serwisach Grupy Wirtualna Polska.

W branży handlowej Ikea najmocniej promowana w wideo online

Spoty marki Ikea dotarły do 5 mln osób, czyli 18,2 proc. polskich użytkowników surfujących po sieci na komputerach stacjonarnych i laptopach (źródło: gemiusAdReal). Do Ikei należy również rekordowa liczba odsłon – reklamy wideo online tej marki wyświetlono 15,1 mln razy. Na drugim miejscu znalazły się reklamy internetowego sklepu Zalando. Jego kreacje dotarły do co szóstego internauty – 4,6 mln osób. Również w liczbie wyświetleń Zalando zajęło drugą pozycję z wynikiem 13,6 mln odsłon. Trzeci w zestawieniu jest Lidl, którego spoty oglądało 2,9 mln osób. Pod względem odtworzeń (7,7 mln) wyraźnie ustępuje on jednak Biedronce, której kreacje wyświetliły się 13,3 mln razy.

Facebook i YouTube przed resztą wydawców

Sklepy i sieci handlowe ze swoimi spotami docierały do potencjalnych klientów przede wszystkim przez Facebooka i YouTube’a. W tych serwisach reklamy analizowanej branży widziało najwięcej internautów. Na stronie Facebook.com reklamy branży handlowej odtwarzało 6,6 mln osób, generując 49,1 mln wyświetleń. Youtube.com odnotował 5,3 mln oglądających, którym spoty zachęcające do zakupów wyświetliły się 18 mln razy. TOP3 wydawców zamykają serwisy Grupy Wirtualna Polska, w których na kreacje sektora handlowego natrafiło 2,4 mln osób.

Reklamy wideo online promujące marki branży handlowej oglądało w kwietniu 14,3 mln osób – to 52,2 proc. polskich internautów, którzy wygenerowali 149,3 mln odsłon. Firma Gemius poddała analizie dane z kwietnia 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

handel, reklama

Kraj

Polska