Mediapanel – jednoźródłowe badanie cross-mediowe oglądalności internetu, telewizji i radia
Badanie Mediapanel oparte jest na pasywnym pomiarze konsumpcji internetu (PC, mobile), telewizji i radia. Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu i dostarczają niezbędnej wiedzy do planowania strategii mediowych oraz szacowania potencjału poszczególnych wydawców pod względem dotarcia do pożądanych grup celowych. Rozwiązanie dedykowane jest wszystkim podmiotom na rynku mediów: marketerom, wydawcom, agencjom reklamowym oraz domom mediowym.
Cross-mediowy pomiar uwzględnia zarówno treści redakcyjne, jak i komercyjne. Badanie Mediapanel obejmuje ogólnokrajowe i regionalne kanały telewizyjne i programy radiowe oraz witryny i aplikacje internetowe, a także streamy online audio i wideo oraz ekosystemy walled gardens: Facebook, Instagram, YouTube.
Najważniejsze funkcjonalności badania:
- Pasywny pomiar internetu, telewizji i radia
- Prezentacja wspólnego zasięgu różnych kanałów mediowych
- Szeroki wachlarz dostępnych analiz, w tym: zasięg cross-mediowy, demografia i analiza grup celowych, ranking grup właścicielskich i poszczególnych wydawców, analiza współoglądalności
- Wyniki dostępne w wygodnym interfejsie online
- 23 zunifikowane wskaźniki dla wszystkich typów mediów i rodzajów materiałów umożliwiające wygodne porównywanie wyników w analizach cross-mediowych
- Dane na temat konsumpcji treści zarówno lokalnych, jak i globalnych wydawców, w tym witryn i aplikacji Facebook, Instagram, YouTube.
- Wyniki dostępne w podziale na treści redakcyjne i komercyjne
- Informacje o oglądalności mediów również poza miejscem zamieszkania (home i out of home)
- Możliwość szacowania potencjału całej grupy mediowej
- Dane aktualizowane codziennie z możliwością analizy dowolnie zdefiniowanego okresu, np. łącznego zasięgu z 1,5 miesiąca
Analiza kampanii online i tv w kontekście konkurencyjnym
gemiusAdReal to pierwsze na rynku badanie, które dostarcza dane na temat aktywności reklamowej wszystkich marek komunikujących się z konsumentami poprzez internet i telewizję. Dzień po dniu pozwala analizować aktywność konkurencji (np. formaty, kreacje, efektywność, siłę kampanii), dzięki AdRealowi możemy wyznaczyć benchmarki dla swoich działań w sieci. Jest to szczególnie istotne ze względu na poziom skomplikowania rynku, wielości form reklamowych, sposobów rozliczeń oraz coraz bardziej złożony proces zakupu i emisji. Badanie to umożliwia określenie zarówno potencjału, jak i wykorzystania przestrzeni reklamowej poszczególnych wydawców mediowych.
AdReal dostarcza informacji na temat reklamy niezależnie od tego, z jakiego typu serwisów użytkownik korzysta, a zatem obejmuje także media społecznościowe czy wyszukiwarki. Ponadto badanie obejmuje 37 kanałów telewizyjnych.
Najważniejsze funkcjonalności badania:
- Pomiar bazujący na liczbie realnych użytkowników (RU), a nie jedynie emisji
- Monitoring najpopularniejszych stron www, w tym Google i Facebooka
- Rozpoznawanie reklam typu display, video, search i social media
- Rozpoznawanie kampanii RTB, dzięki czemu wyniki monitoringu nie są zafałszowane
- Szczegółowa kategoryzacja na branże/koncerny/produkty/kampanie
System do emisji, monitoringu i optymalizacji kampanii reklamowych
Nowoczesne narządzie umożliwiające efektywne planowanie, realizację i monitoring kampanii online, dzięki któremu dotrzesz do pożądanej grupy docelowej i zoptymalizujesz koszty działań marketingowych. gemiusDirectEffect jest systemem do emitowania oraz monitorowania reklam wspierającym cały proces kampanii reklamowych poprzez śledzenie, optymalizację oraz raportowanie jej przebiegu. Nasz system mierzy strony Google Display Network, YouTube, MSN O&O włączając nawet Skype. Dzięki pełnemu wsparciu rozwiązania API (Application Programming Interface) możesz zintegrować zbierane dane z własnymi systemami analizującymi ruch co przekłada się na głębszą analizę i możliwość zdefiniowania wielu dodatkowych wskaźników.
Najważniejsze funkcjonalności systemu:
- Emisja kampanii na platformach desktop i mobile
- Szeroki wachlarz dostępnych formatów reklamowych: display, video, rich media
- Optymalizacja kampanii w trakcie jej trwania na podstawie rzeczywistych wyników
- Precyzyjny pomiar efektywności prowadzonej kampanii w oparciu o kluczowe wskaźniki, takie jak: odsłony, kliknięcia, CTR, ROI, time to conversion, akcje, ścieżki akcje, widoczność i wiele innych – ponad 120 statystyk
- Liczne raporty zaawansowane – action, dwell, engagement, brand effect profile effect, url i inne
- Pełne wsparcie rozwiązania API
- Lepsze dotarcie do odbiorców dzięki opcji retargetingu
- Określenie rzeczywistej liczby kontaktów z reklamą (in-screen report)
- Dane na temat współoglądalności na różnych placementach (duplication report)
Zaawansowany adserwer z różnorodnymi funkcjami planowania, optymalizacji i targetowania kampanii
gemiusAdOcean to zaawansowany i jednocześnie prosty w obsłudze adserwer, który dzięki swoim funkcjonalnościom pozwala na zwiększenie przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej w Internecie. Rozbudowane możliwości systemu pozwalają na wykorzystanie różnych modeli sprzedaży oraz dowolnej liczby miejsc reklamowych na stronie.
gemiusAdOcean zapewnia zróżnicowane opcje targetowania reklam, emisje kreacji także na tabletach i smartfonach, w tym na stronach responsywnych, a także obsługę złożonych kreacji rich mediowych.
Najważniejsze funkcjonalności systemu:
- Efektywne zarządzanie placementami i emisją kampanii online
- Możliwość elastycznej rozbudowy systemu w miarę wzrostu liczby emisji reklam na stronach internetowych, w zależności od potrzeb Klienta
- Moduł player reklam wideo
- Obsługa platform desktop i mobile
- Programmatic – integracja z z: PubMatic, Adform, Admeta, DoubleClick
- Szeroki wachlarz szablonów kreacji
- Optymalizacja prowadzonej kampanii z wykorzystaniem modułu predykcji
- Elastyczny czas emisji i zróżnicowane programy emisyjne: (cykliczny, sekwencyjny, losowo-ważony, best performing)
- Rozbudowane możliwości targetowania
Zaawansowany system web analytics ze wsparciem analityczno-wdrożeniowym
Elastyczny, nowoczesny system do analityki webowej umożliwi ci optymalizację działań online. System umożliwia zaawansowaną segmentację użytkowników w oparciu o profile behawioralne oraz monitoring ich zachowań online, a także usprawnienie procesów sprzedażowych w oparciu o wiarygodne analizy. To kompleksowe rozwiązanie także dla wymagających klientów z pełną obsługą analityczno-wdrożeniową, ukierunkowane na realizację kluczowych celów Klienta.
Najważniejsze funkcjonalności systemu:
- Pełne bezpieczeństwo danych – wszystkie dane należą w 100% do Klienta, przechowywane są na serwerach w Polsce
- Możliwość segmentacji użytkowników w oparciu o profile behawioralne
- Wysoka elastyczność systemu – dostosowanie do potrzeb analitycznych Klienta
- Szeroki zakres dostępnych wskaźników i raportów
- Możliwość pobierania danych surowych