Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża

Internauci

Jesteś dziennikarzem i zastanawiasz się, czy możesz wykorzystać publikowane przez nas materiały? Odpowiedź brzmi „tak”. Poniżej znajdziesz analizy, które powstały z myślą o dziennikarzach. Zostały podzielone tematycznie, aby łatwiej można było znaleźć interesujące treści.

W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: www.gemius.pl, a w prasie adnotacji: Źródło: Gemius.

W przypadku portali społecznościowych prosimy o umieszczenie jedynie tytułu i leadu naszych materiałów z linkiem prowadzącym do treści artykułu na naszej stronie.

Możesz na nas liczyć jeżeli potrzebujesz wsparcia podczas tworzenia materiału i chcesz skonsultować sposób prezentowania danych.

Przykłady:

  • Draugas.lt jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na Litwie. Korzysta z niego ponad jedna piąta (21 proc.) litewskich internautów (gemiusAudience, lipiec2013).
  • 45 godzin i 38 minut – średnio tyle czasu węgierski internauta spędza na przeglądaniu sieci (gemiusAudience, lipiec 2013).
  • Czeski użytkownik Internetu spędza online ponad 25 godzin miesięcznie,
    w większości na serwisach komunikacyjnych i społecznościowych (gemiusAudience, sierpień 2013).
  • Już ponad 10 mln polskich internautów korzysta z map i lokalizatorów internetowych (Megapanel PBI/Gemius, maj 2013).

Powołując się na dane podaj źródło:

1. badanie Gemius/PBI

Jeśli potrzebujesz więcej informacji o badaniu, załączamy krótki opis:

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Gemius/PBI realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

Dane z badania Gemius/PBI służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, skontaktuj się z nami, a przekażemy Ci więcej informacji o metodologii. 

2. gemiusAdReal

Jeśli potrzebujesz więcej informacji o badaniu, załączamy krótki opis:

Badanie gemiusAdReal dostarcza informacji o tym, jak internauci oglądają reklamy. Dzięki niemu reklamodawcy mogą prześledzić działania reklamowe konkurencji, sprawdzić na których stronach internetowych emitowała kampanie i jaki był ich zasięg. Dla wydawców to z kolei źródło wiedzy o tym, jakie działania podejmują inni wydawcy i jaki jest ich rzeczywisty udział w poszczególnych kampaniach.

Badanie jest realizowane na reprezentatywnej próbie polskich internautów korzystających z najpopularniejszych przeglądarek (Firefox, Chrome, Opera) na PC. Dane o strukturze i wielkości populacji internautów w Polsce pochodzą z badania gemiusAudience. Udziały ilościowe w rozpoczętych emisjach reklam wideo (In-Stream, In-Display, social) pokazują skalę kampanii i ogólną strategię inwestowania, ale nie odzwierciedlają wydatków.

Więcej o badaniu: adreal.gemius.com.

  • Jeśli potrzebujesz komentarza eksperckiego do zebranych danych również możesz na nas liczyć!
  • Możliwa jest sytuacja, w której Gemius – ze względu na zbyt mały odsetek osób odwiedzających strony zgrupowane w danej kategorii – nie będzie mógł dostarczyć danych dla wybranej kategorii tematycznej lub grupy celowej. W takich przypadkach dopuszczalne jest jednak elastyczne podejście do wskaźników,
    tj. inna klasyfikacja grup wiekowych czy prezentacja wyników łączonych dla wybranych kategorii społeczno-demograficznych np. w sytuacji, gdy wyniki dla grupy internautów w wieku 7-14 lat są poniżej progu oglądalności i nie możemy ich udostępniać, istnieje szansa zgrupowania danych i ich prezentacji np. dla osób w wieku 7-24 lata.
  • Populacje internautów, które podlegają naszym badaniom różnią się pod względem dolnej granicy wiekowej. Jest to spowodowane dostępnością różnych grup wiekowych w badaniach strukturalnych (w niektórych krajach nie ma danych o dzieciach, jako internautach).
  • Badanie nie obejmuje wszystkich stron www. Pomiar uwzględnia największe witryny, dodane przez metodologów firmy Gemius, jak i strony zgłoszone przez wydawców oraz sieci reklamowe.
  • Kategorie tematyczne nie występują we wszystkich krajach, w których Gemius bada Internet. Decyzja o ich wyodrębnieniu zależy od organizacji branżowych, które zlecają firmie Gemius badanie rynku internetowego. Mimo to na specjalnie życzenie istnieje możliwość opracowania kategorii tematycznej przez analityków Gemiusa.

lorem lorem lorem