Powołując się na dane podaj źródło:
1. badanie Gemius/PBI
Jeśli potrzebujesz więcej informacji o badaniu, załączamy krótki opis:
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Gemius/PBI realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.
Dane z badania Gemius/PBI służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej, skontaktuj się z nami, a przekażemy Ci więcej informacji o metodologii.
2. gemiusAdReal
Jeśli potrzebujesz więcej informacji o badaniu, załączamy krótki opis:
Badanie gemiusAdReal dostarcza informacji o tym, jak internauci oglądają reklamy. Dzięki niemu reklamodawcy mogą prześledzić działania reklamowe konkurencji, sprawdzić na których stronach internetowych emitowała kampanie i jaki był ich zasięg. Dla wydawców to z kolei źródło wiedzy o tym, jakie działania podejmują inni wydawcy i jaki jest ich rzeczywisty udział w poszczególnych kampaniach.
Badanie jest realizowane na reprezentatywnej próbie polskich internautów korzystających z najpopularniejszych przeglądarek (Firefox, Chrome, Opera) na PC. Dane o strukturze i wielkości populacji internautów w Polsce pochodzą z badania gemiusAudience. Udziały ilościowe w rozpoczętych emisjach reklam wideo (In-Stream, In-Display, social) pokazują skalę kampanii i ogólną strategię inwestowania, ale nie odzwierciedlają wydatków.
Więcej o badaniu: adreal.gemius.com.